Matematik

I matematikundervisningen på Rosenvængets Skole følger vi ministeriets retningslinjer i fællesmål for matematikundervisningen.

Vi lægger meget vægt på at tilpasse undervisningen til de enkelte elever. Derfor planlægger vi undervisningen så vi bruger forskellige arbejdsmetoder. Vi arbejder i matematikbøger og arbejder hvor eleverne er delt ind i mindre grupper. Arbejdet på de forskellige værksteder foregår kropsligt, musisk, gennem leg og forskellige spil.

Eks. Vi skal arbejde med 10’er venner

Værksted 1: Eleverne lærer en 10´er venner sang, spiller et terningspil med 10´er venner, og skal løse et vendespil lavet på hopspots, dette er lavet så de kommer til at bevæge sig. Her bruger vi musik, kroppen og leg til at lære.
Matematikspil

Værksted 2: Eleverne skal gennem arbejde med 10’er venner og 10’er overgange ved hjælp af Newméro. Her bruger de deres motorik, spil og logiske sans til at lære.
Matematikspil

Vedhæftet er en oversigt over nogle af de andre materialer vi benytter til Matematik.

Matematikmaterialer.pdf

Shape Created with Sketch.