Skydning

Rosenvængets Skole har et samarbejde med Viborg Skytteforening. Gennem dette samarbejde har nogle af de store elever mulighed for at gå til skydning i skoletiden. Hver torsdag tager, i år, 9 elever og 3 voksne afsted til skydning. Her bliver vi modtaget af dygtige og kompetente instruktører fra Viborg Skytteforening. Instruktørerne guider og hjælper eleverne på den bedst mulige måde, så de hurtigt bliver fortrolige med våbenet, uanset handicap eller diagnose. Og efter kort tid er mange af eleverne dygtige til selv både at lade, sigte og ikke mindst at ramme skydeskiven.

Skydning

Skydning på Rosenvængets Skole giver eleverne mulighed for at forbedre deres koncentrationsevne i længere tid og giver dem mulighed for at øve deres præcision. At eleverne hurtigt oplever at de bliver bedre og bedre, giver dem en følelse af succes, selvværd og selvtillid. Vi oplever, på skydeholdet, en mærkbar forbedring af elevernes arousal, koncentration, selvværd og selvtillid.

På skydeholdet er der hyggeligt og sjovt. Det giver en følelse af sammenhold og det at ”gå til noget”. Vi oplever, at Rosenvængets skydehold kan give eleverne mod på og bane vejen for at blive aktive i foreningslivet.